Marketingul ca filozofie de afaceri
O întreprindere care adoptă conceptul de marketing ca filozofie
vede în client principala forţă conducătoare din spatele activităţii sale,
considerând că afacerea poate rezista numai dacă reuşeşte să satisfacă nevoile
acestuia. În economia de piaţă, cumpărătorii pot să aleagă ce, când şi de unde
să cumpere ori dacă să cumpere sau nu un produs. Astfel, pentru a avea succes
în atragerea consumatorilor, punctul de plecare logic pentru întreprindere este
să identifice ceea ce vor clienţii şi apoi să încerce să îndeplinească aceste
cerinţe într-un mod mai eficient decât concurenţa. Pe termen lung, o
întreprindere trebuie să satisfacă cerinţele consumatorilor şi să obţină bani
din aceasta. Cu cât oferta întreprinderii se sincronizează mai bine cu
cerinţele, preferinţele şi dorinţele consumatorilor, cu atât aceştia sunt
dispuşi să plătească, generând profit pentru întreprindere. Pe scurt,
marketingul ca filozofie a afacerii poate fi definit cel mai bine ca abilitatea
de a crea şi păstra consumatori profitabili. Astfel:
· crearea de clienţi presupune pentru o întreprindere monitorizarea
mediului de afaceri pentru a reacţiona la schimbările ce survin în nevoile
potenţialilor consumatori, astfel încât aceştia
să devină clienţi efectivi;
· păstrarea clienţilor se referă la abilitatea cu care întreprinderea
reduce la minimum sau evită ameninţările la adresa portofoliului său de
clienţi, fie din cauza schimbărilor apărute în nevoile acestora, fie din cauza
schimbărilor apărute în rândul concurenţei;
· clienţii profitabili ai întreprinderii sunt cei care aduc
venituri ce depăşesc costurile de producţie ale acesteia. Întreprinderile
trebuie să-şi concentreze activitatea pe afaceri profitabile şi nu pe atragerea
de clienţi cu orice preţ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu